
Cześć Rękodzielniku! Jeśli tak jak ja tworzysz, to na pewno przyjmujesz wiele zamówień indywidualnych od swoich klientów. Ale czy na pewno odpowiednio je planujesz, notujesz, uzgadniasz? Przygotowałam dla Ciebie garść porad i dobrych praktyk, którymi sama kieruję się współpracując z moimi klientami oraz DARMOWY PLANER ZAMÓWIEŃ INDYWIDUALNYCH do druku.

Planer zamówień pomoże Ci kontrolować Twoje zamówienia i przechowywać wszystkie ważne informacje w jednym miejscu!
Pobieram PLANER ZAMÓWIEŃ INDYWIDUALNYCH
Zamówienia personalizowane – jak przyjmować by nie żałować?!

- Planuj i zapisuj – zaprzyjaźnij się z planerem! Twórz i aktualizuj listę zamówień, wpisując najważniejsze informacje (np. dane kontaktowe, ustaloną cenę, datę realizacji), pomoże Ci to lepiej zaplanować czas pracy i będziesz mieć pewność, że nie zapomnisz o żadnym zamówieniu
- Zaproponuj bezpieczną datę realizacji – zaplanuj wysyłkę zamówienia z kilkudniowym zapasem, aby uniknąć przykrych niespodzianek (pamiętaj, że może dotknąć Cię choroba albo opóźnienie ze strony firmy kurierskiej). Dzięki temu możesz uniknąć stresu i opóźnienia związanego z czynnikami, które nie są zależne od Ciebie
- Zrób wywiad – dowiedz się jak najwięcej o oczekiwaniach klienta: czy zamówienie jest na prezent, z jakiej okazji, jakie są ulubione kolory lub motywy obdarowywanej osoby. Posiadając te informacje będzie Ci łatwiej trafić w gust klienta
- Nie bój się doradzać – pamiętaj, że to Ty jesteś artystą i ekspertem w swojej dziedzinie. Skorzystaj, ze swoich umiejętności i nie bój się proponować drobnych zmian lub swojej wizji na produkt. Zostaw sobie trochę elastyczności w tworzeniu. Klient zamawiając u Ciebie produkt akceptuje Twój styl i liczy na to, że to Ty stworzysz dla niego coś pięknego!
- Zaproponuj alternatywę – nawet gdy klient ma mocną wizję swojego zamówienia, zaproponuj mu drugą wersję. Razem z klientem upewnicie się, że wybrany projekt spełnia oczekiwania, a Ty będziesz mieć okazję do zaprezentowania swojego stylu i możliwości
- Zabezpiecz kontakt z klientem – przyjmując zamówienia poprzez czat lub komunikator, poproś o alternatywny sposób kontaktu. Unikniesz kłopotów gdy wiadomość nagle zniknie z Twojej skrzynki odbiorczej lub klient zmieni nazwę użytkownika
- Rzetelnie wyceń swoją pracę – uwzględnij wszystkie koszty realizacji zamówienia (robocizna, materiały, koszt opakowania, podatki itp.). Pamiętaj, że czas pracy to nie tylko czas wykonania produktu, ale także czas poświęcony na przygotowanie projektu czy pakowanie paczki.
- Zawsze podaj klientowi ostateczną cenę wraz z kosztem wysyłki. Upewnij się, że klient akceptuje tę cenę.
- Przyjmuj tylko ‘dobre’ zamówienia – unikaj kopiowania oraz zamówień, które nie odzwierciedlają Twojego stylu. Nie bój się odesłać klienta do zaprzyjaźnionej konkurencji i skoncentruj się na projektach, które są rozwojowe dla Twojej marki. Nigdy nie eksperymentuj na zamówieniu klienta
- Dbaj o klienta do samego końca – upewnij się, że przesyłka dotarła do klienta i spełnia oczekiwania. Pokaż, że zadowolenie klienta jest dla Ciebie ważne. To ważny element budowania relacji z klientem, a również szansa na bezcenny feedback!
Zostaw komentarz i podziel się swoimi dobrymi praktykami podczas współpracy z klientami!
Pobieram PLANER ZAMÓWIEŃ INDYWIDUALNYCH